جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد

دسته بندي : علوم انسانی » زبانهای خارجی
توضیحات:
جزوه بررسی اعراب اسماء مفرد (صحیح ، شبه صحیح ،ممدود ، مقصور ،منقوص)، در قالب فایل pdf و در 5 صفحه، بصورت تایپ شده.

بخشی از متن فایل:
اسم به لحاظ حرف نوع حرف آخر به پنج قسم : صحیح ، شبه صحیح ، ممدود ، مقصور و منقوص تقسیم می شود . که مباحث آن در علم صرف مفصّل بیان شده است . آنچه که مهمّ به نظر می رسد این است که بدانیم این کلمات وقتی در جمله قرار بگیرند چه اعرابی می گیرند و نحوه ی نوشتن اسماء مقصور و منقوص در حالتهای مختلف اعرابی چگونه است ؟ در این جزوه درصدد بررسی این مسأله هستیم که اعراب و نحوه ی کتابت اسماء مفرد در حالتهای مختلف اعرابی چگونه است ؟ و نحوه ی استعمال آنها به صورت معرفه و نکره چگونه خواهد بود ؟
بنابراین ، اعراب هر یک را به طور جداگانه بررسی می نمائیم ، در این بررسی توجّه داشته باشید که از بین حالتهای مختلف اسم معرفه تنها حالت معرفه به « أل » را بررسی کرده و ازبین حالتهای مفرد ، مثنّی و جمع ، فقط حالت مفرد را بررسی خواهیم کرد .
مثالهای نوشته شده در حالت رفعی ، فقط نقش فاعل ، در حالت نصبی ، فقط نقش مفعول به و در حالت جرّی ، فقط نقش مجرور به حرف جرّ بررسی شده است . اعرابهای گفته شده قابل تعمیم به همه ی حالتهای رفعی ، نصبی و جریِ می باشد.

مطالب این جزوه براساس مطالعه ی کتب مختلف صرفی و نحوی و حاصل چندین سال تجربه ی تدریس در این زمینه است که خدمت همه ی دانش پژوهان ارائه می گردد. امید است که مرضیّ خداوند متعال قرار گیرد .
دسته بندی: علوم انسانی » زبانهای خارجی

تعداد مشاهده: 16078 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:381 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf