پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت ساعت سازی سیکو ،برند مورد علاقه مشتریان منحصربه فرد جهانی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
استراتژی بازاریابی و فروش در شرکت ساعت سازی سیکو
سیکو یک هلدینگ بزرگ در ژاپن است که با بیش از یک قرن سابقه در زمینه طراحی و ساخت ساعت، دستگاه‌های الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند. اما فعالیت و شهرت اصلی این برند به صنعت ساعت‌سازی باز می‌گردد. امروزه سیکو به دلیل ارتباطات بسیار با افراد مشهور برای تبلیغات رسانه‌ای و همچنین ادعای تولید اولین ساعت‌های کوارتز جهان به یک برند معروف جهانی تبدیل شده است.

تاریخچه تاسیس برند سیکو به سال 1881 برمی‌گردد، زمانی که کینتارو هاتوری جوانی 21 ساله بود در توکیو مغازه فروش و تعمیر ساعت به نام K.Hattori را راه اندازی کرد و ساعت‌هایی را که از یوکوهاما خریداری می‌کرد در فروشگاه‌ خود به فروش می‌رساند. وی پس از کسب موفقیت‌‌های چشم‌گیر در خرید و فروش ساعت، وارد صنعت ساعت‌سازی شد و با استخدام طراحان و مهندسان با استعداد ژاپنی اولین کارگاه ساعت‌سازی خود را در سال 1892 تاسیس نمود. محصولات اولیه این کارگاه ساعت دیواری بودند که با برند Seikosha در زبان ژاپنی به معنای محل کار و تولید محصولات نفیس، وارد بازار شدند. در این میان فروشگاه هاتوری به شهرت بسیاری رسید و شعبه‌های متعددی در توکیو نیز تاسیس کرد. هدف شرکت سیکو رسیدن به کسب و کاری ماندگار در حوزه ساعت بود که در همین راستا در سال 1910 صادرات محصولات سیکو را نیز شروع کرد و چین به‌ عنوان اولین مقصد انتخاب شد. درنهایت با رسیدن به موفقیت‌های بسیار در زمینه طراحی و ساخت ساعت و ارائه آن به بازار چین، به او لقب پادشاه ژاپنی ساعت داده شد.

پس از سقوط و دوباره بازگشت به اوج و کسب موفقیت‌، سیکو توانست ساعت‌های متعددی با تکنولوژی‌ و نوآوری‌های جدید همچون ساعت کوارتز، ساعت هوشمند، ساعت‌های غواصی، ساعت‌های مجهز به GPS و... تولید کند. تنها پس از گذشت یک سال از ساخت کرنوگراف در ژاپن، سیکو اولین ساعت اختصاصی غواصان تحت عنوان سیکو دایور (Seiko Diver) با مقاومت 150 متر در برابر آب را تولید کرد. همچنین در سال 1969 اولین ساعت مچی کوارتز در جهان با نام تجاری آسترون (Astron) توسط سیکو رونمایی شد. درواقع سیکو برندی است که کاملا با ساعت‌های سوئیسی رقابت می‌کند با این تفاوت که با صرف هزینه مقرون به صرفه می‌توانید بهترین و بادوام‌ترین ساعت را تا سالیان سال داشته باشید.


نگاهی به تاریخچه تولید ساعت سیکو
نخستین ساعت‌های مچی تولیدشده توسط سیکو به سال 1924 باز می‌گردد و این شرکت توانسته تاکنون موفقیت‌های گوناگونی را در سطح جهانی کسب کند و در همین راستا قصد داریم به معرفی و بررسی محصولات سیکو بپردازیم.
معرفی شرکت Seiko
شرکت ساخت ساعت سیکو (یک واژه ژاپنی به معنای بدیع یا موفقیت) در سال ۱۸۸۱ درست زمانی که کینتارو ساعت و طلافروشی را به نام کی.‌هاتوری در منطقه کنزای توکیو در ژاپن افتتاح کرد، تاسیس و پس از 11 سال، در سال ۱۸۹۲ اقدام به تولید ساعتی تحت نام سیکوشا، به معنای جایگاه مهارت دلپسند کرد.
https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat17.jpg
اولین ساعت مچی‌های تولید‌شده تحت نام تجاری Seiko در سال ۱۹۲۴ ظاهر شدند.
در سال ۱۹۶۹ سیکو استرون، اولین ساعت کوارتز تولید شده در جهان را معرفی کرد؛ قیمت آن در هنگام معرفی برابر با قیمت یک ماشین با سایز متوسط بود. سیکو در ادامه به معرفی اولین گاه‌سنج کوارتز پرداخت و در اواخر دهه‌۸۰، اولین ساعت کینتیک را ساخت که ویژگی‌های مولد نیرو در خود از ساعت اتوماتیک را با دقت و صحت کوارتز ترکیب کرده است.
این ساعت به‌طور کامل توسط موتور خود در پوشش روزمره طراحی شده است و در سال ۱۹۸۵، شرکت اورینت و سیکو کارخانه‌ مشترکی را تاسیس کردند.
این شرکت (کی.‌هاتوری و شرکت خصوصی سهام) در سال ۱۹۱۷ ثبت شد و در سال ۱۹۸۳ به شرکت خصوصی سهام‌هاتوری سیکو و در سال ۱۹۹۰ به شرکت سیکو تغییر نام یافت.
سیکو پس از بازسازی و ایجاد شرکت‌های تابعه عامل خود (مانند شرکت ساعت مچی سیکو و شرکت ساعت دیواری سیکو)، به شرکت دارایی در سال ۲۰۰۱ تبدیل شد و در اول ژوئیه ۲۰۰۷ به شرکت دارایی سیکو تغییر نام داد.
شاید سیکو به دلیل تولید بهترین ساعت‌های مچی‌اش شناخته شده باشد که همه آنها در یک زمان به طور کامل تولید شده‌اند اما این نه‌تنها شامل اقلام عمده مانند ابزار کوچک، موتور، عقربه‌ها، اسیلاتور‌های کریستالی، باتری، سنسور، صفحه نمایش دیجیتالی می‌شود بلکه موارد جزئی مانند روغن‌های مورد استفاده در روان‌کننده ساعت اسپرت و ترکیبات نورانی کاربرد روی عقربه و صفحه مدرج ساعت را نیز دربرمی‌گیرد.
در حال حاضر موتور ساعت مچی در شیزوکوییشی، ایواته (ابزار موریوکا سیکو)، نینوهه، ایواته، ایواته (نینوهه، ایواته توکی کوگیو)، شیوجیری، ناگانو (سیکو اپسون) و شرکت‌های تابعه خود در چین، مالزی و سنگاپور ایجاد شده است. سیستم تولید داخلی کاملا یکپارچه هنوز هم برای ساعت‌های لوکس در ژاپن اعمال می‌شود.
https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat-15.jpg
محصولات عرضه‌شده توسط سیکو
سیکو ساعت‌های کوارتز، موتور ساعت، انرژی خورشیدی و ساعت‌های مکانیکی را با قیمت‌های مختلف، اعم از حدود ۴۵ دلار آمریکا (که تحت نام تجاری آلبا به فروش می‌رسد) تا ۵۵۴.۰۰۰ دلار برای (Credor FUGAKU GBCC۹۹۹) تولید می‌کند.
ساعت سیکو دارای چندین محصول مانند سیکو سری ۵ (۵ نشان‌دهنده پنج ویژگی کلیدی ساعت، یعنی پیچ اتومات، نمایش روز و تاریخ تنها در یک صفحه، که در آن زمان بسیار نادر بود، مقاوم در برابر آب، راس ارتجاعی در موقعیت ساعت ۴ و روکش و دستبند با دوام مانند ساعت بند استیل) و سری‌های لوکس کردور، کینگ سیکو و گرند سیکو است.
در ۲۵ دسامبر سال ۱۹۶۹، سیکو اولین ساعت کوارتز در جهان، سیکو کوارتز استرون را وارد بازار کرد.
این ساعت از یکاسیلاتور کریستالی در هسته خود برای دقت استفاده کرده که در آن کریستال ارتعاش ثابت در هنگام اعمال ولتاژ به آن را تولید می‌کند. در طول دوره 10 سال توسعه‌ سووا سیکوشا، سیکو ایجاد بسیاری از قطعات را مدیریت کرده که برنامه قابل دوام کوارتز در ساعت مچی را فعال می‌کند.
به‌عنوان مثال، سیکو اسیلاتور کریستالی را به شکل دو شاخه برش داده و مدار مجتمع و موتور مخصوص را برای عملکرد درست سیگنال اسیلاتور کریستالی توسعه داده است.
علاوه بر ایجاد بخش‌های فعال‌سازی ساعت کوارتز، سیکو حقوق ثبت اختراع برای قطعات منحصربه‌فرد را در انحصار خود قرار نداد، اما تصمیم گرفت آن را با چشم‌انداز تغییر آینده‌ ساعت‌های مچی، در اختیار دنیا قرار دهد.
https://www.tejaratetalaeenews.ir/cache/fck_files/saat16.jpg
سیکو در سال ۱۹۷۳، از اولین ساعت سه موتوره کوارتز در جهان با صفحه نمایش دیجیتال شش رقمی خبر داد. در سال ۱۹۷۵، سیکو نخستین ساعت دیجیتال چندمنظوره در جهان، ۰۶۳۴ را عرضه کرد. در سال ۱۹۷۸، سیکو ساعت تویین کوارتز را برای رسیدگی به اثر دما بر فرکانس اسیلاتور کریستالی کوارتز، که محدودیتی در دقت ساعت کوارتز قرار داده را به بازار عرضه کرد.
سیکو در ساعت، کریستال دومی را مرتبط با پردازنده‌ای قرار داده است که تغییر در درجه حرارت و سیگنال نوسان‌ساز اصلی برای خنثی کردن را تشخیص می‌دهد. نتیجه بهبودی عظیم در دقت ساعت از ۵ ثانیه در هر ماه تا ۵ ثانیه در سال بود. این برند در سال ۱۹۸۸، سیکو اتوماتیک را با ساعت‌سازی الکتریکی با سیکو کینتیک، موتوری که توسط کاربر طراحی شده و انرژی را به برق برای موتور کوارتز تبدیل می‌کند، با هم درآمیخت.
در سال ۲۰۰۵، ساعت سیکو اسپرینگ درایو به بازار عرضه شد که با یوشیکازو آکاهان و تیم او توسعه داده شد و از چشم‌انداز یوشیکازو الهام گرفت؛ ساعت مچی که با شاه‌فنر کوک می‌شود و با دقت یک ثانیه در روز و ظرافتی که تنها بهترین ساعت الکترونیکی می‌تواند ارائه کند.
این موتور دقت بالا با یک ثانیه در هر روز، ذخیره انرژی طولانی (۷۲ ساعت) با آلیاژ توسعه یافته ویژه، کوک سریع با طراحی مجیک‌لور و حرکت خودکار با عقربه‌های ساعت را به دست آورد. حرکت از محرک اصلی به‌عنوان منبع انرژی و انتقال آن از طریق اجزا درست مثل یک ساعت مکانیکی سنتی استفاده می‌کند، اما به جای چرخ دنگ و تعادل، سیکو به تازگی از توسعه‌یافته تنظیم‌کننده سه‌همگام‌ساز استفاده می‌کند که مانند حرکت کوارتز عمل می‌کند.
تنظیم‌کننده سه‌همگام‌ساز دارای سه عملکرد اصلی است؛ کنترل انرژی مکانیکی شاه‌فنر، تولید برق برای مصرف کم (حدود ۲۵ نانو وات) اسیلاتور کریستالی کوارتز و تولید نیروی مغناطیسی برای تنظیم دور (چرخش) بدون نیروی موتور با جایگزینی چرخ دنگ سنتی با ضامن مغناطیسی، اسپرینگ درایو با نویز کمتری عمل می‌کند و باعث حرکت خودکار عقربه‌ها می‌شود که جریان پیوسته‌ زمان را نشان می‌دهد.
موتور اسپرینگ درایو نیز به‌عنوان مبنایی برای اولین طراحی ساعت مچی توسط یک فضانورد در طول پیاده‌روی فضایی، که به‌درستی سیکواسپرینگ درایو پیاده‌روی فضایی نامیده شد، مورد استفاده قرار گرفت.
فهرست :
-معرفی شرکت Seiko
تغییر نام سرکت سیکو
محصولات عرضه‌شده توسط سیکو
تغییر رونددرپیشرفت محصولات تولیدی سیکو
ساعت سیکو، تاریخچه و بررسی برند Seiko
آیا ساعت‌‌های برند سیکو، ساعت‌‌های خوبی هستند؟
سیاست‌‌های ضمانت این برند
تاریخچه پیدایش سیکو
درباره هولدینگ سیکو
معرفی برند های زیر مجموعه سیکو
بهترین تولیدات شرکت ساعت سازی سیکو
تاریخچه سری محبوب سیکو ۵
تاریخچه Seiko Prospex تغییر دهنده استاندارد ساعت های غواصی
تاریخچه سیکو گرند نسخه لوکس برند سیکو
گستره فعالیت های سیکو
تاریخچه ورود سیکو به ورزش
درباره ساعت های تولیدی سیکو با فناوری های مختلف
خلاصه ای از حرکت سیکو در گذر تاریخ
تاریخچه سیکو از سال 2000 تا 2017 میلادی
سفیران برند سیکو
اسپانسرینگ برند سیکو
باشگاه فوتبال بارسلونا
کنفدراسیون فوتبال آسیا
مسابقات قایقرانی کلاس 49
هواپیمای نوری آیکر
زمان سنج برخی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان
معرفی اولین ساعت غواصی حرفه ای جهان با قاب تیتانیومی و میزان ضدآبی 600 متر(ویدئو)
تایم نگهدارنده رسمی مسابقات جهانی IAAF ایتالیا
توسعه‌ی بین‌المللی و انقلاب کوارتز
۷ برند برتر ساعت مچی ژاپنی
ماتریس BCGبرای شرکت سیکو
کاربرد ماتریس BCGبرای شرکت سیکو
ستاره ها
گاو های شیرده
علامت سوال
سگ ها
آمیخته بازاریابی درشرکت سیکو
اهمیت آمیخته بازاریابی
تولید – محصول
کیفیت
سهولت استفاده
SKU های مختلف
قیمت
تعیین سطح
ذخیره شده توسط شرکت
فروشگاه های دارای مجوز
تجارت الکترونیک
ترویج
بازاریابی دیجیتال
برنامه های پاداش
اینفلوئنسرهای جامعه
بازاریابی متعارف
مردم
آموزش
مالکیت سازمانی
روند(فرآیند)
عملیات
مدیریت فروشگاه
شواهد فیزیکی
فضای فروشگاه
بسته بندی
تجزیه و تحلیل PESTEL در شرکت ساعت سازی سیکو
عناصر تاثیرگذار بر تجزیه و تحلیل PESTELدرشرکت سیکو
عوامل سیاسی
عوامل اقتصادی
عوامل اجتماعی
عوامل فناوری
محیط زیست
قوانین و مقررات
تجزیه و تحلیل SWOT ارتقاء در شرکت ساعت سازی سیکو
نقاط قوت
نقاط ضعف
فرصت ها
تهدیدات
مزایا و محدودیت های تحلیل SWOTدرشرکت سیکو
مدل 7sمکنزی در شرکت سیکو
عناصر تشکیل دهنده 7اس مکنزی
کاربرد مدل 7 اس مکنزی در شرکت سیکو
عناصر سخت
/استراتژی
/ساختار
/سیستم ها
عناصر نرم
ارزش های مشترک
سبک
کارکنان
مهارت ها
تجزیه و تحلیل بازاریابی5 سی مارکتینک شرکت سیکو(5C Marketing)
شرکت
جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده ارائه می کند:
مشتریان
رقبا
همکاران
محتوا
استراتژِی اقیانوس آبی در سیکو
کاربرداقیانوس آبی در شرکت سیکو
آبی در مقابل اقیانوس سرخ
مقایسه تحلیلی اقیانوس آبی و سرخ
4 روش عملکرد
چهار اقدام استراتژیک برای توسعه منحنی های ارزش خریدار جدید
چارچوب شش مسیر
6مسیرسیکودر استراتژی اقیانوس آبی
سه طبقه غیر مشتری
ابعاد نقشه های ابزار
تجزیه و تحلیل VRIN/VRIOدرشرکت سیکو
با ارزش
نادر
تکرارنشدنی
سازمان
دیدگاه مبتنی بر منابع از شرکت سیکو
منابع ملموس
منابع نامشهود
ویژگی های ناهمگون و غیر متحرک منابع
تجزیه و تحلیل VRIO
مزیت رقابتی
تحلیل سیرمراحل مزیت رقابتی درشرکت سیکو
استراتژی بازاریابی سیکو
ماموریت
ارزش ویژه برند
تجزیه و تحلیل موقعیتی شرکت ساعت سیکو
تحلیل SWOTدراستراتژِی بازاریابی سیکو
تحلیلPESTELدراستراتژی بازاریابی سیکو
تحلیل5نیروی پورتردراستراتژی بازاریابی سیکو
اهداف و استراتژی بازاریابی درشرکت سیکو.
بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه روان شناسی
بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه جغرافیایی
بخش بندی بازاردراستراتژی بازاریابی سیکوازنگاه رفتاری
هدف گذاری و موقعیت سنجی دراستراتژی بازاریابی سیکو
مزیت رقابتی شرکت در استراتژی بازاریابی سیکو
عوامل مزیت رقابتی پایدار درسیکو
استراتژی توزیع دراستراتژی بازاریابی سیکو
تحلیل رقابت دراستراتژی بازاریابی سیکو
بازاریابی آمیخته دراستراتژی بازاریابی سیکو




دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4516 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 276

حجم فایل:9,323 کیلوبایت

 قیمت: 175,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    276اسلاید